فروشگاه آرت زویا
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روش کار ابزار ساخت زیورآلات

چکیده کوتاه مطلب

در مطلب پیش رو چگونگی استفاده از ابزار ساخت زیورآلات شامل روش به‌کارگیری میخ و حلقه و اتصالات فلزی که در ساخت زیورآلات کاربرد بسیار زیادی دارند به‌صورت جامع آموزش داده می‌شود. با یادگیری این آموزش و استفاده از ابتکار و خلاقیت در به‌کار بردن وسایل متنوعی که برای ساخت این نوع دست‌سازه‌ها در بازار […]

در مطلب پیش رو چگونگی استفاده از ابزار ساخت زیورآلات شامل روش به‌کارگیری میخ و حلقه و اتصالات فلزی که در ساخت زیورآلات کاربرد بسیار زیادی دارند به‌صورت جامع آموزش داده می‌شود. با یادگیری این آموزش و استفاده از ابتکار و خلاقیت در به‌کار بردن وسایل متنوعی که برای ساخت این نوع دست‌سازه‌ها در بازار موجود است امکان ساخت انواع زیورآلات فلزی و مفتولی را خواهید داشت. قبلاً در مطلب ” چگونه ساخت زیورآلات را شروع کنیم؟” با اصطلاحاتی که در هنر ساخت زیورآلات به کار برده می‌شود آشنا شده، مفاهیم هر کدام را یاد گرفته و انواع ابزار و متریال ساخت زیورآلات را شناختیم.

همان‌گونه که پیش از این آموخته‌اید ابزار سه تائی ساخت زیورآلات، شامل سه ابزار سیم چین (برای برش و قطع کردن سیم)، گرد کن (جهت به صورت حلقه درآوردن سیم یا کمک به باز و بسته کردن حلقه اتصال‌) و دم باریک (برای بستن حلقه اتصال، فشردن استاپرها و…) می‌باشد. شما در ساخت تمامی زیورآلات فلزی حتماً به استفاده از میخ یا حلقه و یا هر دو نیاز پیدا خواهید کرد، پس لازم است چگونگی استفاده از آن ابزار را فرابگیرید. به امید مفید بودن این آموزش!

روش استفاده از انواع میخ در ساخت زیورآلات

در مطلب ” چگونه ساخت زیورآلات را شروع کنیم؟” آموختید که سه نوع میخ (پین) در ساخت زیورآلات کاربردی‌اند: ته تخت، ته حلقه (ته قلاب) و گرد. جهت آشنایی با هر کدام به مطلب عنوان شده مراجعه نمائید. زمانی‌که سنگ، مهره، خرج‌کار یا هر متریال مورد نظر را وارد یکی از انواع میخ کردید لازم است که سمت تیز آن به‌صورت قلاب درآید تا بتوان با استفاده از  حلقه اتصال آن‌ها را به‌هم وصل نمود و همچنین مانع از بیرون آمدن سنگ و مهره‌های داخل آن شد.

جهت این کار دو روش وجود دارد، تصاویر مرحله به مرحله‌ی انجام این روش‌ها به همراه توضیحات، در ادامه‌‌ی مطلب بیان شده است. سنگ یا مهره‌های مورد نظر را به میخ وارد کنید. می‌توانید به دلخواه خود از بین‌کارهای مختلف نیز در بین سنگ و مهره‌ها استفاده نمائید. این امر کاملاً سلیقه‌ای است.

روش اول

از حدود 2 تا 3 میلی‌متر بالای آخرین مهره، میخ را با ابزار دم باریک گرفته و خم کنید. سپس با ابزار گرد کن یک حلقه درست کرده و ادامه‌ی میخ را با ابزار دم باریک بالای مهره بپیچید. سپس اضافه میخ را با ابزار سیم چین قطع کنید. تصاویر زیر مراحل کار را به ترتیب نشان می‌دهند.

خلاصه روش اول را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

ساخت زیورآلات
روش دوم

در این روش حلقه کردن میخ‌ها ساده‌تر بوده و کاربرد بیشتری دارد. تصویر زیر به‌طور خلاصه مراحل کار را نشان می‌دهد. ابتدا مهره یا سنگ را به تعداد دلخواه به میخ وارد کنید و حدود هشت میلی‌متر تا یک سانتی‌متر از بالای آن را با ابزار سیم چین قطع نموده و با ابزار گرد کن به‌صورت حلقه درآورید.

تصاویر زیر مراحل و نتیجه کار نهائی دو روش حلقه کردن میخ در ساخت زیورآلات را در کنار هم نشان می‌دهد.

برای اتصال خرج‌کار، دیگر میخ‌ها و زنجیر به میخ مورد نظر، زمان حلقه کردن سر میخ، قبل از بستن حلقه به‌طور کامل ببندید، خرج‌کار آویز، زنجیر و… را وارد حلقه کرده سپس آن را کاملاً ببندید تا حلقه تکمیل شود.

شکل حلقه سر میخ صحیح و اصولی در تصویر زیر مشخص شده است. با تمرین می‌توانید حلقه‌های صاف و زیبائی ایجاد کنید.

ساخت زیورآلات

حلقه اتصال در ساخت زیورآلات

همان‌طور که در مطلب ” چگونه ساخت زیورآلات را شروع کنیم؟” بیان شد حلقه‌های اتصال دایره‌های توخالی کوچکی هستند که جهت اتصال خرج‌کارها، میخ‌ها، زنجیرها و… به کار می‌روند. جهت استفاده صحیح از این حلقه‌ها ابتدا لازم است دو طرف حلقه را از هم باز کنید. برای این کار از ابزارهای گرد کن و دم باریک به‌طور همزمان استفاده می‌شود. به این ترتیب که حلقه را با استفاده از دو ابزار نام برده از هم باز کرده، میخ، زنجیر یا دیگر ملزومات دلخواه را وارد حلقه کرده و سپس آن را ببندید. روش صحیح باز و بسته کردن حلقه اتصال در تصویر زیر نشان داده شده است.

امیدواریم از این آموزش لذت برده و مورد استفاده‌تان قرار بگیرد. فراموش نکنید با نظرات ارزشمند و سازنده‌ی خود ما را در بالا بردن کیفیت آموزش­ها و مطالب بعدی یاری خواهید رساند. همچنین آرت زویا آماده‌ی پاسخگوئی به کلیه سوالات شما در این خصوص خواهد بود. سوالات خود را در قسمت دیدگاه‌های مطالب با ما در میان بگذارید.

چنانچه آموزش خاصی مد نظر شماست آن را از طریق چت سایت، تیکت پشتیبانی پس از ثبت نام در سایت و یا از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی آرت زویا با ما در میان بگذارید. حتما و با کمال میل به درخواست شما عزیزان همراه آرت زویا پاسخ خواهیم داد.

منابع تصاویر:

rings-things.com
beadaholique.com
rosaryheaven.co.uk
rosarymakersguide.org

نویسنده مطلب: آرت زویا
مطالب آموزشی منحصر به آرت زویا بوده و فقط جهت استفاده شخصی در غیر این صورت با ذکر منبع مجاز است.


دیدگاه‌ها:

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

  1. شکوفه شاهی گفته؛
    ۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

    چقدر توضیحاتتون کامل جامعه. واقعا لذت بردم

    • آرت زویا گفته؛
      ۱۹:۲۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۴

      ممنون نظر لطف شماست خوشحالیم که دوست داشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه مطلب